Au fost inagurate in Bucuresti doua noi statii de metrou

Lucrările de construcţie a staţiilor de metrou Jiului şi Parc Bazilescu, de pe magistrala 4 de metrou din capitală, şi a tronsonului aferent au început în 1985.
La Bucureşti au fost inaugurate vineri 01.07.2011 staţiile de metrou Jiului şi Parc Bazilescu, de pe magistrala 4, după investiţii de 72,5 milioane de euro.
La eveniment au participat premierul Emil Boc şi ministrul transporturilor, Anca Boagiu.
Potrivit Mediafax, probele tehnologice la cele două staţii au început la jumătatea lunii iunie.
Până în prezent, pe această magistrală de metrou existau doar patru staţii: Gara de Nord 2, Basarab 2, Griviţa şi 1 Mai. Staţiile Jiului şi Parc Bazilescu au o lungime de 2,62 km cale dublă de metrou.
Lucrările la ultimele două staţii de pe această magistrală au început în anii ’85 – ’86, fiind ulterior abandonate până în urmă cu doi ani când lucrările au fost reluate de un consorţiu românesc format din companiile Somet – TIAB şi Metroul SA.
Istoricul metroului
Pe 15 februarie 1972 se hotărăşte instituirea unei comisii care să elaboreze propuneri concrete privind realizarea metroului iar în noiembrie 1974 se hotărăşte declanşarea lucrărilor premergătoare: studii, analize, proiecte.

Primele lucrări la liniile de metrou au început pe 20 septembrie 1975.
După patru ani de la începerea lucrărilor, Bucureştiul intra în categoria oraşelor cu metrou, aproximativ 60 în lume.

Ritmul de construcţie în această primă etapă a fost de 2 km pe an.

În scurt timp ritmul de construcţie avea să se dubleze, păstrându-se acelaşi până la încheierea lucrărilor şi la ultima magistrală. În continuare metroul s-a realizat într-un ritm de 4 km pe an, mult mai bun decât media înregistrată pe glob.

Pe 19 noiembrie 1979 primul tronson al magistralei I, în lungime de 8,1 Km cu şase staţii, pe distanţa Semănătoarea – Timpuri Noi era dat în exploatare.

Cele şase staţii sunt : Semănătoarea – Grozăveşti – Eroilor – Izvor – Piaţa Unirii – Timpuri Noi
In ianuarie 1986 se dă în exploatare tronsonul I din magistrala II compus din 8 staţii:

– Piaţa Unirii II – Tineretului – Pieptănari (“Eroii Revolutiei”) – Ctin. Brâncoveanu – Pţa. Sudului – Apărătorii Patriei – I M G B (“Dimitrie Leonida”) – Depoul IMGB (“Berceni”)
Astfel se unea a treia mare zonă industrială, IMGB, cu centrul capitalei. Călătorii puteau ajunge din centru (Piaţa Unirii) până la platforma industrială 23 August, platforma industrială IMGB sau platforma industrială Militari (Industriilor) sau până în cartierul Giuleşti (Crângaşi).
În octombrie 1987 se dă în exploatare tronsonul II (Piaţa Unirii II – Pipera) din magistrala II  compus din şase staţii:
– Universitate – Pţa. Romană – Pţa. Victoriei – Aviatorilor – Aurel Vlaicu – Pipera
Acest tronson trebuia dat în exploatare cu călători cu câteva luni mai devreme dar au existat întârzieri faţă de planificări.
În luna august 1989 se dă în folosinţă magistrala III care face legătura între staţia Gara de Nord şi staţia Dristor 2 având şase staţii:
– Pţa. Victoriei 1 – Stefan Cel Mare – Obor – Pţa. Iancului – Pţa. Muncii – Dristor 2
In mai 1991 se dă în exploatare staţia Antilopa şi segmentul dintre Republica şi Antilopa.
La sfârşitul anului 1992 se dă în exploatare staţia Basarab 1 construită între staţia Crângaşi şi staţia Gara de Nord. Această staţie va cuprinde în viitor şi staţia Basarab 2, staţie care va deservi Magistrala IV. Staţia este comună pentru călători dar are linii separate care deservesc cele două magistrale I şi IV. Staţia Piaţa Gorjului a fost dată în exploatare în două etape în anii 1994 şi 1998.
In anul 1994 s-a dat în exploatare jumătatea de staţie care desemna direcţia de mers dinspre Armata Poporului (“Lujerului”) spre Păcii iar în 1998 s-a dat şi cealaltă jumătate de staţie.

Pe data de 1 Martie 2000 se dă în exploatare magistrala IV de metrou având 4 staţii:
– Gara de Nord II – Basarab II – Griviţa – 1 Mai
Pe data de 19 Noiembrie 2008 se dă în exploatare tronsonul de prelungire al Magistralei III dintre Nicolae Grigorescu şi Linia de Centură având ca staţii:
– Nicolae Grigorescu II – 1 Decembrie 1818 – Policolor (actuala “Nicolae Teclu”) – Linia de Centură (actuala “Anghel Saligny”)
Rezumat:
– Linii de metrou: 4
– Lungimea retelei: 69,25 km cale dubla
– Numar de stati: 51
– Distanta medie intre doua stati: 1.5 km
– Lungimea unei stati: 135 – 175 metri
– Dupa 1990, 13 statii au fost date in folosinta

Caracteristicile retelei de metrou – Intervale de circulaţie:

Linia de metrou 1

Linia de metrou 2

Linia de metrou 3

Linia de metrou 4

In orele de vârf de trafic
07:00 – 09:30; 16:00 – 20:00

6-7 minute

3-5 minute

6-7 minute

7 minute

In restul zilei

8 minute

9 minute

8 minute

10 minute

 

Linia de metrou 1 :

Pantelimon – Eroilor – Dristor 2

Linia de metrou 3 :

Anghel Saligny – Eroilor – Preciziei

Linia de metrou 2 :

Berceni – Pipera

Linia de metrou 4 :

Gara de Nord 2 – Parc Bazilescu

Sursa: romania-actualitati.ro